بازاريابي ديجيتال / تجارت الكترونيك
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 11
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 791

امروزه تقاضا براي كار، به اندازه اي افراد را مشغول كرده است كه برخي اوقات فراموش مي كنند كه چه نكات ساده اي مي تواند به آن ها انرژي بيشتري در طول روز ببخشد. بسياري از افراد هميشه در محل كار خسته بوده و در حال خوردن قهوه و نوشيدني هاي انرژي زا هستند. از آن جايي كه تنها ۲۴ ساعت در روز وجود دارد، شما نه تنها بايد در اين زمان از ميزان بهره وري بالاتري برخوردار باشيد، بلكه انرژي خود را حفظ كرده و خوشحال بمانيد.

در اين جا به نكاتي براي حفظ و افزايش انرژي اشاره مي كنيم كه نيازي به استفاده از دارو و يا نوشيدن قهوه ندارد.

1- روز خود را با ورزش آغاز كنيد.

ممكن است فكر كنيد كه ورزش شما را خسته خواهد كرد، اما در حقيقت پمپاژ خون در بدن شما و در اولين ساعات روز، مي تواند شما را در طول روز، پرانرژي نگه دارد. همچنين خوردن يك صبحانه ي خوب را نيز فراموش نكنيد زيرا صبحانه به عنوان سوخت براي بدن شما محسوب مي شود.

2- يك چرت ۲۰ دقيقه اي به منظور تجديد قواي خود داشته باشيد.

البته نمي خواهيد كه همكارانتان شما را در حال چرت زدن در محل كار ببينند، اما مطالعات نشان داده است كه يك چرت كوتاه مي تواند باعث تجديد قواي شما در طول روز شود.

3- كينه هاي شخصي را كنار بگذاريد.

بار عاطفي برخي از احساسات مي توانند به ايجاد ناراحتي براي شما در طول روز منجر شود. چه اين احساس، حس عصبانيتي باشد كه شما نسبت به همكار خود داريد و يا حتي به خاطر كسي كه از كار خود فاصله گرفته است احساس بدي داشته باشيد. احساسات مي توانند به ايجاد حواس پرتي و كاهش انرژي شما منجر شوند. ما دوست داريم فكر كنيم كه مي توانيم احساسات خود را ناديده بگيريم، اما اغلب بر روي اين احساسات سرپوش مي گذاريم و بدين ترتيب احساسات مي توانند به جذب انرژي ما در درون خود بپردازند. از احساسات و كينه هاي خود فهرستي تهيه كنيد و زماني را به منظور برطرف كردن يا سازگاري با آن ها، تا زمان از بين رفتن كامل اين احساسات، اختصاص دهيد. پس از مدتي احساس خواهيد كرد كه دقايقي به زمان شما، در طول روز اضافه خواهد شد.

4- ۱۵ دقيقه از زمان خود را به استراحت و شوخ طبعي اختصاص دهيد.

خنديدن به عنوان يك انرژي دهنده ي طبيعي محسوب مي شود. اندورفين هاي به وجود آمده ي ناشي از خنديدن مي توانند به عنوان يك ورزش براي شما محسوب شوند. به يكي از شبكه هاي اجتماعي براي ديدن ويديوهاي خنده دار سر بزنيد. نزد همكاران خود برويد و براي يكديگر لطيفه تعريف كنيد. شما مي توانيد به ايجاد انرژي مثبت در محيط كاري بپردازيد، و باعث ايجاد حس خوب در ميان اطرافيان خود در باقي مانده ي روز شويد. اين راه حلي خوبي براي ساعت ۲٫۳۰ بعدازظهر و در زمان بعد از ناهار محسوب مي شود.

5- ۱۵ دقيقه را به راه رفتن اختصاص دهيد.

گاهي اوقات تنها نياز داريد تا به بيرون از محل كار برويد. مهم نيست كه هوا سرد يا گرم يا باراني باشد. بلند شدن از پشت ميز مي تواند به ذهن و جسم شما نيرويي تازه ببخشد. همچنين تلفن همراه خود را كنار بگذاريد. بدن خود را كشيده، نفس بكشيد و از محل كار خارج شويد تا احساس تازگي و سرزندگي كنيد.

6- در طول زمان ناهار به خواندن مطالب جالب بپردازيد.

كمي تفريح براي پاك كردن ذهن و بازگشت انرژي شما مناسب است. داستان هاي كوتاه مي توانند گزينه ي مناسبي براي اين زمان باشند. اين كار نه تنها مي تواند براي شما سرگرم كننده باشد، بلكه مي تواند باعث ايجاد احساس رضايت و افزايش اعتماد به نفس شود تا به كار بازگرديد و در زمان باقيمانده به كار خود ادامه دهيد.

7- به حل هرگونه مشكل و تعارض با همكاران يا رئيس خود بپردازيد.

احساس نگراني در مورد مشكلات بين شما و ساير كارمندان يا روسا مي تواند به مختل كردن توجه و تمركز شما منجر شده و شما را به سرعت خسته كند. عقب نشيني نكنيد. با مسائل موجود روبرو شويد. اگر شما در رويكرد خود گشاده رو، عاطفي و سياستمدار باشيد، مي توانيد به ايجاد پيوند قدرتمندي بپردازيد كه روزهاي پيش رو را براي شما آسان تر خواهد كرد .

8- براي يكي از همكاران خود يك كار خوب انجام دهيد.

انرژي مي تواند به راحتي از فردي به فرد ديگر انتقال داده شود. اين نكته در بسياري از موارد به شما كمك خواهد كرد. فكر كردن در مورد ديگران مي تواند به شما انرژي ببخشد. در واقع، عمل حقيقي بخشش و بخشيدن به ديگران مي تواند به ايجاد احساس قدرداني در شما منجر شده و انرژي بسياري را براي شما به همراه بياورد. بهتر است اين روش را هر روز و براي مدت يك هفته امتحان كنيد و پس از مدتي مي توانيد انرژي شگفت آور ناشي از آن را به خوبي احساس كنيد.

9- به يكي از دوستان خوب خود زنگ بزنيد و به مدت ۱۵ دقيقه با او صحبت كنيد.

هيچ چيز به اندازه ي گذراندن وقت با يكي از دوستان نزديك نمي تواند به شما انرژي ببخشد. حتي اگر اين مكالمه كوتاه باشد مي تواند كمي از خستگي ناشي از كار در طول روز را از شما دور كند. اين ارتباط كوتاه و جالب مي تواند به شارژ شدن شما منجر شده و حمايت و پشتيباني لازم را به منظور رويارويي با يك روز كاري سخت در اختيار شما قرار دهد. بهترين قسمت اين كار اين است كه شما نيز همين مزايا را در اختيار دوست خود قرار مي دهيد.

10- اطمينان حاصل كنيد كه وظايف كاري خود را به خوبي انجام مي دهيد.

اگر شما از كاري كه مي كنيد متنفر باشيد، هيچ يك از اين پيشنهادات و هيچ مقدار كافئين نمي تواند به اندازه ي كافي به شما انرژي ببخشد تا شما بتوانيد روزهاي كاري كسل كننده و خستگي ناشي از آن را پشت سر بگذاريد. سعي كنيد راهي پيدا كنيد تا به موجب آن بتوانيد به انجام كاري كه دوست داريد بپردازيد. لازم نيست كه خود و اطرافيان خود را عذاب بدهيد. زندگي كوتاه است و شما مستحق آن هستيد تا از تك تك روزهاي زندگي خود لذت ببريد.

  1. http://web360.blograz.ir/post/5/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86
  2. http://websazan.blograz.ir/post/5/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%AF%D8%A7%D9%85
  3. http://webinja-net.blograz.ir/post/4/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86
  4. http://hiktejarat.blograz.ir/post/5/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D9%86+%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87+%D8%AF%D8%A7%D9%85
  5. http://tejarat-online.famblog.ir/post/10
  6. http://tejarat-online.famblog.ir/post/9
  7. http://tejarat-online.famblog.ir/post/8
  8. http://tejarat-online.famblog.ir/post/7
  9. http://tejarat-online.famblog.ir/post/6
  10. http://webkaranfarda.famblog.ir/post/6
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۳:۳۶ ] [ ريما ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب