بازاريابي ديجيتال / تجارت الكترونيك
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 5
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 785

سئو چيست؟ سئو سايت يك عامل مهم و اساسي براي افزايش رتبه سايت شما در موتور هاي جستجو گر است. اگر يك سايتي طراحي كرده ايد و با سرچ عنوان آن نميتوانيد سايت را در گوگل مشاهده كنيد معني آن اين است كه يا سايت را به خوبي سئو نكرده ايد يا اصلا سئو را براي وب سايتتان انجام نداده ايد.سئو سايت دوربين مداربسته را در ادامه مطلب ميخوانيم.
در هر صورت بهتر است اقدامات بهينه سازي سايت را شروع كنيد. تا الان از رقباي خود در اين زمينه عقب مانده ايد پس بهتر است فرصت را غنيميت بشماريد و سئو را براي سايت خود پياده كنيد. در ادامه با هم ميخوانيم كه سئو سايت چه كاربردي دارد و براي سئو كردن سايت دوربين مداربسته بايد به چه عواملي دقت و توجه داشت.

سئو سايت چه كاربردي دارد؟

سئو سايت باعث ميشود تا كاربران سايت را با جستجوي كلمه كليدي به راحتي مشاهده كنند. اگر كلمه كليدي شما داراي سرچ بالايي باشد و سئو را به خوبي براي آن انجام داده باشيد، مطمئن باشيد كه ميتوانيد رفته رفته به رتبه اول گوگل برسيد. براي اين كار احتياج است تا با مقدمات سئو سايت آشنا شويد. براي پيدا كردن كلمه كليدي مناسب ميتوانيد از كيورد پلنر و پسوند و پيشوند هايي كه براي كلمه دوربين مداربسته استفاده كرده اند به كار ببريد.

انواع سئو سايت
سئو سايت داخلي و سئو سايت خارجي

سئو سايت داخلي يعني مجموعه اعمالي كه بر سايت انجام ميدهيد تا تمامي عوامل مانند: كلمه كليدي، تصاوير، لينك ها، تگ ها، تصاوير، سرعت سايت و واكنش گرايي سايت مطلوب باشد.
سئو خارجي سايت يعني مجموعه كارهايي كه در خارج از سايت براي رشد سايت انجام ميدهيد.مانند بك لينك گرفتن از سايت هاي با آتوريتي بالا.
اما اول بايد سئو داخلي قوي داشته باشيد تا بتوانيد سئو خارجي مطلوبي را رقم بزنيد.

سئو سايت دوربين مداربسته چگونه است؟

براي سئو كردن كلمه دوربين مداربسته بايد در ابتدا اين كلمه را براي خود منحصر به فرد كنيد. يعني ميتوانيد با اضافه كردن نام منطقه يا نام شركت خود آن را يزاس جستجو آسان تر كنيد.
“دوربين مداربسته منطقه ۶ ” ” نصب دوربين مداربسته (نام شركت)” به اين صورت ميتوانيد سئو را با سرعت بيشتري انجام دهيد.با توجه به آنكه كلمه كليدي اصلي شما (دوربين مداربسته) از ۳ بخش تشكيل شده است. بايد به فاصله ميان كلمات دقت داشته باشيد. اگر بين كلمات مدار و بسته فاصله اي وجود ندارد بايد هميشه اين را يه خاطر داشته باشيد زيرا اگر يك بار به حالت “مداربسته” و يكبار بافاصله به حالت ” مدار بسته” لينك سازي كنيد باعث سردرگمي ربات هاو وقفه اندازي براي سئو شدن سايت ميگردد. اين موارد نكات ريزي هستند كه ميتوانند زمان سئو شدن وب سايت شما را تغيير دهند.

در سئو كردن سايت بايد توجه داشته باشيد كه ميتوان سايت را هم از طريق روش هاي كلاه سياه و هم كلاه سفيد سئو كرد.
روش كلاه سفيد روشي است كه طبق استاندار هاي موتور هاي جستجوي گوگل است و با قولنين تناقضي ندارد.
اما روش كلاه سياه روش هايي است كه باعث ميشود به روش هاي غير قانوني و به اصطلاح دور زدن قوانين سايت را سئو كنيم. ممكن است اين روش ها براي مدت كوتاهي مثمر ثمر واقع شوند اما قطعا بعد از مدتي ربات ها از اين روش كلاه سياه مطلع ميشوند و سايت را پنالتي خواهند كرد.
سئو كار سايت شما بايد با تمام قوانين و استراتژي هاي ربات ها آشنا باشد. زيرا اين ربات هاي جستجوگر دائما در حال تغيير الگوريتم هاي خود هستند تا بهترين سايت ها را در ربته هاي اول قرار دهند. بنا براين يك فرد آشنا و متخصص ميتواند سايت را به خوبي سئو كند.

اين را به ياد داشته باشيد كه سئو سايت كاري دائمي و هميشگي است اما با يكبار سئو كردن سايت و مراقبت از آن ميتوانيد براي هميشه جايگاه خود را حفظ نماييد به شرط آنكه طبق اصول پيش برويد. با انجام سئو ميتوانيد از تبليغات سنتي و كاغدي كه بايد براي آن هزينه زيادي را پرداخت كنيد در امان باشيد. زيرا افراد زماني كه بيشتر جستجو هاي خود را در گوگل انجام دهند، براي پيدا كردن دوربين مداربسته و نصب آن هم به گوگل مراجعه ميكنند و اگر سايت شما اولين سايت و يا جزو ۵ سايت اول باشد شانس بيشتري براي جذب مشتري را خواهيد د اشت.

در ادامه اين مطلب به شما انواع دوربين مداربسته و كاربردهاي آن را نيز توضيح مي دهيم تا در سئو چنين سايت هايي با ديد بازتري اقدام كنيد. 

امروزه استفاده از دوربين مدار بسته رواجي گسترده يافته است. با توجه به پيشرفت روزافزون تكنولوژي و سبك زندگي، نياز به نظارت بر امنيت افراد، اموال آن‌ها و ساختمان‌ها، بيش از پيش احساس مي‌شود. براي بهينه‌سازي مخارج و استفاده از منابع و نيروي كار، سيستم‌هاي نظارت تصويري به وجود آمده‌اند. در چند دهه‌ي گذشته با پيشرفت قابليت‌هاي اين سيستم‌ها و دوربين هاي مدار بسته، استفاده از آن‌ها بسيار رواج يافته، به طوري كه مهم‌ترين و پايه‌اي ترين قسمت نظارتي در ساختمان‌ها و اماكن عمومي محسوب مي‌شوند. در اين مقاله قصد داريم با بررسي كاربرد هاي سيستم نظارتي تصويري و با نگاهي به تاريخچه و آمار و ارقام مربوط به آن‌ها، به بررسي كلياتي مربوط به دوربين‌هاي امنيتي و پيشرفت‌هاي قابل توجه آن بپردازيم.

كاربردهاي دوربين مدار بسته

سيستم‌هاي نظارت تصويري با استفاده از دوربين مداربسته و مانيتور كردن تصاوير، به منظور بهبود امنيت محيط به وجود مي‌آيند. در اين سيستم‌ها تصاوير توسط دوربين‌هايي ضبط شده و پس از انتقال به دستگاه ضبط‌كننده، نگهداري مي‌شوند و در يك اتاق مانيتورينگ تصاوير توسط كادر امنيتي مربوطه، بررسي مي‌شوند. غالبا هدف از به كار گيري دوربين مدار بسته، نظارت و كنترل امنيتي بوده و در اماكن حساس استفاده مي‌شود. اين اماكن شامل بانك‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات، بيمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي حمل و نقل، مدارس و مراكز آموزشي، مجتمع‌هاي تجاري و تفريحي و همچنين دوربين هاي شهري و كنترل ترافيك مي‌شوند. دوربين‌ها داخل وسايل نقليه مانند اتوبوس و قطار شهري نيز نصب مي‌شوند. در دنياي مدرن، نظارت با استفاده از دوربين امنيتي از اهميت بيشتري برخوردار شده است. در سال‌هاي اخير دوربين هاي پوشيدني نيز مخصوص مشاغل امنيتي مانند ماموران پليس، معرفي و استفاده شده‌اند.

دوربين مدار بسته در صنايع مختلف نيز با هدف جلوگيري از تماس كارگران با قسمت‌هاي خطرناك و صرفه‌جويي در منابع و نيروي كار، باعث پيشرفت خطوط توليد شده است. در اين صنايع تصاوير ضبط شده با دوربين به يك اتاق كنترل منتقل شده و توسط اپراتور، تحليل و بررسي مي‌شود. بنابراين، داده‌هاي دوربين نظارت ويدئويي  مي‌توانند به طور لحظه‌اي مورد استفاده قرار گرفته و يا به صورت ذخيره شده و در صورت نياز، استفاده شوند. روش نوين‌تر استفاده از دوربين، بهره بردن از دستگاه‌هاي ضبط ويديويي ديجيتال (DVR) است كه امكان ذخيره‌سازي تصاوير تا چندين سال را با كيفيت و ويژگي‌هاي مورد نياز، فراهم مي‌سازد. از ديگر قابليت‌هاي نوين دوربين امنيتي مي‌توان به سنسور هاي تشخيص حركت، خواندن پلاك، تشخيص دما و آگاه‌سازي كاربر از خطرهاي احتمالي اشاره كرد.

براي اولين بار در سپتامبر سال 1968 در شهر اولان ايالت نيويورك آمريكا، دوربين شهري در خيابان اصلي شهر و به هدف مبارزه با جرايم نصب شد. همچنين در سال 1973 نيز در ميدان معروف تايمز، پليس نيويورك از دوربين مدار بسته استفاده كرد. اگرچه در آن مقطع نصب دوربين مداربسته تاثير بسزايي در آمار جرايم نداشت، اما در دهه‌ي 80 ميلادي استفاده از دوربين امنيتي در سراسر ايالات متحده به منظور مبارزه با جرايم افزايش يافت. به عقيده‌ي پليس تاثير استفاده از دوربين و قيمت پايين‌تر آن در مقايسه با افزايش نيروي پليس، باعث به صرفه بودن استفاده از اين نوع سيستم نظارتي ويدئويي مي‌شد. همچنين استفاده از دوربين مدار بسته در كسب و كار هايي كه بيشتر در معرض تهديد امنيتي بودند نيز افزايش يافت. تا سال 1998، حدود سه هزار دوربين در بانك‌ها و فروشگاه‌هاي شهر نيويورك نصب شده بود.

 

تاريخچه

اولين دوربين مداربسته به حالت مكانيكي كار مي‌كرد در سال 1927 توسط فيزيكدان و مخترع روس اهل اتحاد جماهير شوروي سابق، لئون ترمين (Leon Theremin)، در شوروي ساخته شد. اين دوربين كه به سفارش سازمان كار و دفاع ساخته شده بود، از يك دوربين دستي فرستنده‌ي امواج كوتاه و يك گيرنده تشكيل شده بود و قابليت ايجاد تصاويري با رزولوشن حدود 100 رديف را داشت. دوربين امنيتي اختراع شده توسط ترمين بعداً و به درخواست جوزف استالين در محوطه كاخ كرملين مسكو نصب شد تا بر بازديدكنندگان نظارت ويدئويي داشته باشد. دوربين هاي مدار بسته ديگري كه توسط شركت زيمنس در آلمان نازي ساخته شده بود نيز در سال 1942 براي نظارت بر شليك موشك‌هاي وي-2 استفاده شدند. اولين دوربين مداربسته استفاده شده در ايالات متحده وريكان نام داشت. اين دوربين در سال 1949 معرفي شد. اطلاعات زيادي از دوربين وريكان به جز اينكه در تبليغات آن گفته ميشد كه نصب آن نيازي به اجازه از دولت ندارد، در دسترس نيست.

دوربين هاي امنيتي اوليه نياز به نظارت دائم داشتند، چرا كه امكان ذخيره‌سازي اطلاعات و بررسي مجدد وجود نداشت. اين كار بعداً به كمك تجهيزات ذخيره‌سازي فيلم ممكن شد. اين تجهيزات از نوارهاي مغناطيسي استفاده كرده و پس از پر شدن نياز به تعويض داشتند. عملي كه نياز به مداخله‌ي دستي اپراتور داشته و وقت‌گير و گران تمام ميشد. به دليل وجود اين مشكلات و عدم دسترسي آسان، دوربين مدار بسته در آن دوران فراواني چنداني نداشت. معرفي نوار كاست هاي VCR در دهه‌ي 70 ميلادي و قابليت پاك‌كردن اطلاعات روي آن‌ها باعث فراواني استفاده از اين دوربين شد. در دهه‌ي 90 ميلادي نيز پيشرفت تكنولوژي، امكان ضبط همزمان توسط چند دوربين و همچنين ضبط سريع (Time Lapse) و ضبط حركات صرف را ممكن كرد. اين اتفاقات باعث صرفه‌جويي در هزينه و زمان شده و سرعت رواج دوربين امنيتي را بيش از پيش افزايش داد.

 

فراواني در جهان

در حال حاضر تخمين زده مي‌شود كه بيش از 700 ميليون دوربين مداربسته در سرتاسر جهان مشغول ضبط تصاويرند. با توجه به جمعيت و تقاضاي بالا در آسيا، 65 درصد از اين دوربين‌ها در اين قاره بوده و حدود 54 درصد از كل دوربين هاي جهان نيز مربوط به كشور چين است. جمعيت زياد، كنترل بالاي امنيتي و سيستم‌هاي نظارتي پيچيده دليل وجود اين تعداد بالا در چين بوده است. در حال حاضر تعداد زيادي از اين دوربين‌ها به قابليت تشخيص چهره نيز مجهز شده‌اند. با اين وجود، تعداد دوربين هاي فعال در ايالات متحده آمريكا به نسبت جمعيت آن بيشتر است. پيشرفت چشم‌گير تكنولوژي در سيستم‌هاي نظارتي و امنيتي در سال‌هاي اخير باعث تحول در جلوگيري از وقوع جرايم شده است. روش‌هاي نوين مانيتورينگ اجتماعي توانسته است آمار تخلفات را در سرتاسر جهان كاهش دهد.

در سال 2011 حدود 30 ميليون دوربين مدار بسته در ايالات متحده آمريكا مشغول به كار بود. استفاده از سيستم نظارت ويدئويي در آمريكا هميشه روشي رايج بوده، به طوري كه در سال 1995 يك توليد كننده آمريكايي دوربين مدار بسته درآمدي 120 ميليون دلاري گزارش كرده است. پس از حملات تروريستي 11 سپتامبر به برج‌هاي دو قلوي مركز تجارت جهاني در سال 2001، استفاده از دوربين در اماكن عمومي با احتمال حملات خطرناك مانند بانك‌ها و فرودگاه‌ها به منظور شناسايي فعاليت‌هاي تروريستي افزايش بيشتري يافت. وزارت امنيت ملي آمريكا به شهرها براي استفاده از دوربين امنيتي تسهيلات ويژه مي‌دهد. در سال 2009 حدود پانزده هزار دوربين در شهر شيكاگو فعال بود. سيستم نظارت ويدئويي شهر نيويورك نيز 6000 دوربين مدار بسته مرتبط با هم دارد. در منطقه‌ي واشنگتن دي‌سي بيش از سي هزار دوربين فعال است كه حدود شش هزار از آن در خطوط قطار شهري نصب شده‌اند.

در ساير نقاط جهان نيز استفاده از دوربين مدار بسته با اقبال خوبي مواجه بوده و در حال افزايش نيز مي‌باشد. در بريتانيا و در سال 2011 تعداد 1.85 ميليون دوربين نصب شده تخمين زده مي‌شود. در اين كشور اكثريت دوربين‌ها توسط دولت كنترل نمي‌شوند و به بخش خصوصي تعلق دارند، به طوري كه از اين تعداد فقط 52 هزار دوربين به دولت مربوط است. در آمريكاي لاتين به دليل افزايش ناامني، رشد دوربين‌هاي امنيتي سرعت زيادي داشته است. روسيه اكثر دوربين هاي شهر مسكو را به فناوري تشخيص چهره با استفاده از الگوريتم شبكه عصبي مجهز كرده است. در كشور استراليا در دهه‌ي گذشته تعداد دوربين هاي نظارتي با رشد دوبرابري، به يك ميليون عدد رسيده است. آلمان نيز از كشورهاييست كه به نسبت جمعيت، از تعداد زيادي دوربين بهره برده و اين عدد به 5.2 ميليون در سال 2019 مي‌رسد.

 

استفاده‌هاي شخصي و خانگي

امروزه بسياري از مردم در محل كار شخصي خود، شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و يا شركت‌هاي خدماتي، و همچنين در خانه‌هاي خود از دوربين استفاده مي‌كنند.(براي اطلاعات بيشتر مقاله نصب دوربين مداربسته براي منزل را مطالعه كنيد). وجود دوربين مداربسته به تنهايي مي‌تواند باعث جلوگيري از وقوع جرم و سرقت شود. سارقان با ديدن دوربين و با علم به احتمال بالاي شناسايي و دستگيري، از ارتكاب جرم صرف نظر مي‌كنند. همچنين وجود دوربين مدار بسته در كسب و كار هاي شخصي و فروشگاه‌ها باعث جلوگيري از سرقت و خرابكاري توسط افراد شده است. بسياري از سارقان به دنبال خانه‌هاي بدون دوربين هستند كه بتوان راحت‌تر و بدون شناسايي وارد آن‌ها شد. به همين دليل است كه سيستم هاي نظارت ويدئويي و دستگاه دوربين استفاده شده در آن‌ها را در حالتي مشخص و مسلط بر تمامي زوايا نصب مي‌كنند. در بسياري از اوقات نيز وجود دوربين نظارت ويدئويي در محل توسط برچسب‌هايي به اطلاع افراد مي‌رسد.

علاوه بر پيشگيري از وقوع جرايم، دوربين مداربسته مي‌تواند براي كنترل كاركنان و مشتريان توسط صاحبان كسب و كار‌ها استفاده شود. به طور مثال مدير يك فروشگاه مي‌تواند با استفاده از دوربين مدار بسته آمار مراجعه‌ي مشتريان و حضور آن‌ها در قسمت‌هاي مختلف فروشگاه را استخراج كند. دوربين هاي جديد قابليت كنترل از راه دور و بررسي تصاوير با استفاده از تبلت و يا موبايل هوشمند را داشته و مي‌توان با اتصال به اينترنت به آساني و از هرجا به تصاوير زنده‌ي منزل يا محل كار، دسترسي داشت. همچنين بعضي از دوربين‌ها به سنسورهاي تشخيص حركت مجهز بوده و مي‌توانند در صورت ديدن حركت، فعال شده و به فرد مسئول يا حراست امنيتي محل هشدار دهند.

دوربين مدار بسته

 

پيشرفت‌هاي تكنولوژي در دوربين مدار بسته

امروزه با پيشرفت تكنولوژي، در قابليت‌هاي دوربين‌هاي امنيتي نيز پيشرفت‌هاي چشمگيري حاصل شده است كه در ادامه به بررسي چند نمونه از آن‌ها كه باعث رواج بيش از پيش اين سيستم‌ها شده است را بررسي مي‌كنيم.

كنترل به وسيله كامپيوتر

دوربين مداربسته كنترل شده توسط كامپيوتر قادر است اشيا را تشخيص داده و در زاويه‌ي ديد خود آن‌ها را دنبال كرده و دسته‌بندي كند. آناليز محتوايي ويدئو (VCA) به معني بررسي فيلم براي تشخيص اتفاقات بر اساس دسته‌بندي اشياست. از VCA مي‌توان براي تشخيص الگوهاي غير منتظره در يك محيط استفاده كرد. چنانچه در يك محيط و يك نمونه از جمعيت اتفاق ناهنجاري رخ دهد، دوربين آن را تشخيص داده و اعلام مي‌كند. به طور مثال اگر شخصي در يك مكان بر خلاف جهت معمول حركت كند (مثلا بر خلاف جمعيت در فرودگاه يا خارج شدن از يك ورودي در مكان عمومي) سيستم آن را تشخيص داده و هشدار مي‌دهد. در آناليز محتوايي ويدئو امكان دارد كه خود دوربين مدار بسته آناليز را انجام دهد يا اينكه در يك سرور مركزي اين آناليز انجام شود. هر دوي اين روش‌ها مزايا و معايب خاص خود را دارد.

 

ذخيره‌سازي تصاوير

نگهداري اطلاعات ضبط شده توسط دوربين مدار بسته هزينه‌بر بوده، ولي اقدامي لازم است. قبل از پيشرفت تكنولوژي و در دوربين‌هاي مدار بسته اوليه بايد تصاوير به صورت دائم توسط افراد ديده مي‌شد چون كه امكان بررسي مجدد آن‌ها از روي حافظه‌ي ضبط شده وجود نداشت. كيفيت و حجم تصاوير ذخيره شده و همچنين مدت زمان آن به عوامل مختلفي از جمله ميزان فشرده‌سازي، تعداد فريم (تصوير هاي فيلم در يك ثانيه) و اندازه‌ي تصويرها بستگي دارد. امروزه دستگاه‌هاي DVR (مخفف دستگاه ضبط تصوير ديجيتال) قابليت ذخيره‌سازي تصاوير در فرمت‌هاي مختلف را دارند. فيلم ضبط شده تا مدت زمان مشخصي نگهداري شده و پس از آن مي‌توان آن را آرشيو كرده يا از روي ديسك پاك كرده تا فيلم جديد جايگزين آن شود. مقدار اين زمان به نياز سازمان مربوطه و دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي استفاده شده مربوط است.

 

دوربين مدار بسته تحت شبكه (IP)

نوع جديد و پيشرفته‌تري از دوربين مداربسته، دوربين‌هاي تحت شبكه هستند. تخمين زده مي‌شود كه براي اولين بار و در سال 2014 اين دوربين‌ها توانستند فروش بيشتري نسبت به دوربين‌هاي آنالوگ داشته باشند. دوربين تحت شبكه از شبكه‌ي اينترنت كه توسط اكثر شبكه‌هاي محلي (LAN) استفاده مي‌شود، بهره مي‌برد. همچنين كاربران مي‌توانند در صورت لزوم تصوير اين نوع دوربين مدار بسته را از طريق اينترنت منتقل كرده و از روي گوشي موبايل هوشمند خود، از هر جايي كه دسترسي به اينترنت دارند به صورت زنده مشاهده كنند. در استفاده‌ي حرفه‌اي و در امنيت زيرساخت‌ها از يك شبكه خصوصي يا اين نام مجاز نمي باشد نيز استفاده مي‌شود. دوربين تحت شبكه جزئي از اينترنت اشياء (IoT) محسوب شده و از بسياري از مزاياي آن بهره‌مند است. همچنين مخاطرات امنيتي مانند ساير دستگاه‌هاي تحت شبكه نيز در استفاده از دوربين تحت شبكه وجود دارد.

دوربين مدار بسته تحت شبكه نيز مانند دوربين مداربسته آنالوگ، بيشتر در سيستم‌هاي امنيتي و به منظور نظارت تصويري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به هر حال و بر خلاف آن‌ها، نياز به يك دستگاه ذخيره‌سازي محلي نداشته و دسترسي به يك شبكه محلي كفايت مي‌كند. بعضي از اين دوربين‌ها از يك دستگاه ضبط ويدئويي تحت شبكه (NVR) مركزي براي ذخيره‌سازي تصاوير و ايجاد هشدار استفاده مي‌كنند، در حالي كه ساير دوربين هاي تحت شبكه مي‌توانند بدون يك دستگاه مركزي، تصاوير را مستقيما بر روي يك شبكه محلي يا از راه دور، ضبط كنند. اولين دوربين تحت شبكه توسط شركت سوئدي اكسيس در سال 1996 معرفي شد.

 

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته   نمايندگي هايك ويژن         پشتيباني هايك ويژن

شبكه‌ي دوربين مدار بسته

دوربين هاي پرشمار در شهرهاي بزرگ امروزه مي‌توانند با ساير دوربين هاي نصب شده در شهر توسط افراد ديگر، شبكه‌ي گسترده‌اي از سيستم نظارت تصويري را تشكيل دهند. به طور مثال در كلان‌شهر شيكاگوي آمريكا، از شبكه‌اي از دوربين مدار بسته استفاده مي‌كند، به طوري كه دوربين هاي نصب شده توسط دولت با دوربين هاي خصوصي كه در مقابل خانه‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و حتي در اتوبوس‌ها نصب شده‌اند تركيب شده‌اند. در نتيجه شبكه‌ي گسترده‌اي از حدود پانزده هزار دوربين مداربسته به وجود آمده است. هر شخص نيز مي‌تواند تصاوير دوربين خود را با محل فيلمبرداري در اختيار اين شبكه قرار دهد. در صورت بروز هرگونه مخاطره‌ي امنيتي، سيستم مي‌تواند به سرعت به تصاوير زنده از آن محل دسترسي داشته و براي اقدامات پيشگيرانه تلاش كند.

 

دوربين مدار بسته بي‌سيم (Wireless)

دوربين مدار بسته بي‌سيم نوع جديدتري از دوربين تحت شبكه يا IP است، به طوري كه مي‌تواند تصاوير را به صورت سيگنالي به گيرنده‌ي بي‌سيم ارسال كند. اكثر دوربين هاي بي‌سيم حداقل به يك كابل جهت تغذيه و رسيدن برق نياز دارند و لفظ «بي‌سيم» مربوط به كابل‌هاي مربوط به انتقال تصاوير و صدا مي‌شود. هرچند بعضي از اين دوربين هاي مدار بسته توسط باتري تغذيه شده و نيازي به سيم تغذيه هم ندارند. امروزه به دليل قيمت پايين و نصب آسان، استفاده از دوربين بي‌سيم در استفاده‌هاي جزئي و كوچك گسترش يافته است. به هر جهت، دوربين هاي بي‌سيم به اندازه دوربين هاي عادي قابل اعتماد نيستند. در دوربين هاي بي‌سيم اوليه از تكنولوژي آنالوگ استفاده مي‌شد، در حالي كه در دوربين‌هاي بي‌سيم جديد با استفاده از تكنولوژي ديجيتال، كيفيت تصوير، جلوگيري از مداخلات ناخواسته و همچنين امنيت تصاوير بهبود يافته است.

دوربين مار بسته

 

قابليت ديد در شب (Night-Vision)

اين قابليت به معناي قابليت ضبط تصاوير در نور كم است. از آن‌جايي كه در بسياري از موارد دوربين هاي مدار بسته در مكان‌هاي تاريك و خلوت، و همچنين در شب و به هنگام تعطيلي استفاده مي‌شوند، قابليت ديد در شب براي اين دوربين‌ها قابليتي ضروريست. بينايي چشم انسان به طيف نور مرئي محدود مي‌شود و توانايي ديدن امواج فروسرخ و فرابنفش را ندارد. در بعضي از جانوران مانند ميگو اين طيف گسترده‌تر بوده و قابليت تشخيص امواج فروسرخ و فرابنفش نيز وجود دارد. قابليت ديد در شب در دوربين مدار بسته نيز به همين معناست، دوربين ديد در شب با تشخيص اشعه‌ي فروسرخ (تصويرسازي گرمايي) و بهبود تصاوير مي‌تواند در تاريكي تصاوير واضحي ضبط كند.

 دوربين مداربسته اصفهان        دوربين مداربسته شيراز

تشخيص حرارت

با پيشرفت روزافزون تكنولوژي، لنز دوربين‌ها با استفاده از اشعه IR به جاي نور مرئي (ترموگرافي)، قادر به تشخيص حرارت محيط و تشكيل تصاوير بر اساس آن بوده است. با استفاده از اين تكنولوژي در دوربين هاي مدار بسته، دوربين هاي ترمال (Thermal) به وجود آمده‌اند از اين قابليت براي تشخيص مخاطرات احتمالي و همچنين تشخيص حضور افراد و وسايل نقليه در ساختمان‌ها در هنگام انجام عمليات امنيتي يا نجات استفاده مي‌شود. دوربين ترمال مي‌تواند در شرايط بد آب و هوايي و با ديد ناكافي نيز حضور موجودات زنده را تا فاصله‌ي خوبي پيش‌بيني كند، به همين جهت در اماكني كه نياز به كنترل امنيتي شديد دارند كاربرد دارد. از جمله كاربرد‌هاي اين قابليت مي‌توان به تشخيص دماي محيط صنعتي و پيشگيري از خطر، پيش‌بيني حضور افراد و همچنين تشخيص درجه حرارت بدن و تشخيص بيماري (مانند تشخيص تب از علائم بيماري كرونا ويروس جديد COVID-19) اشاره كرد.

استفاده از دوربين مداربسته ترمال با توجه به قيمت بالا، رزولوشن پايين و كاربري خاص آن، در مصارف عادي و خانگي بسيار محدود است و كاربرد آن بيشتر به مصارف صنعتي و امنيتي مربوط مي‌شود. تصويري كه دوربين ترمال تشكيل مي‌دهد از اشعه‌هاي فروسرخ (Infrared) تشكيل مي‌شود كه نسبت به نور مرئي طول موج بلندتري داشته و در حالت عادي با چشم انسان قابل ديدن نيست. بنابراين تصوير وضوح عادي را نداشته و قابل استفاده براي شناسايي افراد نمي‌باشد؛ چرا كه تصوير صرفا از روي درجه حرارت سطح بدن تشكيل شده است.

دزدگير

از ديگر پيشرفت‌هاي امنيتي در زمينه نظارت تصويري، ساخت دزدگير اماكن است. دزدگير اماكن امروزه انواع مختلفي داشته و در مدل‌هاي بي‌سيم و باسيم موجود است. اساس كار دزدگير به اين صورت است كه در هنگام خالي بودن مكان مورد نظر روشن مي‌شود و در صورت تشخيص حركت فعال شده و با فرد مسئول، صاحب محل يا پليس تماس برقرار مي‌كند. در كنار دزدگير مي‌توان از دوربين نيز استفاده كرد تا هم بتوان تصوير زنده از محل را سريعا و از راه دور بررسي كرد، و همچنين جهت شناسايي و دستگيري فرد خاطي، از تصاوير بهره برد. دوربين‌هاي مدار بسته‌اي نيز وجود دارند كه مي‌توانند در صورت تشخيص حركت فعال شده و اقدام به تماس و فيلمبرداري كنند.

 

كلام آخر

مي‌توان گفت با وجود پيشرفت‌هاي روزافزون سيستم نظارت ويدئويي، دوربين هاي مدار بسته به يك بخش حياتي از پروژه‌هاي عمراني در دنياي امروز تبديل شده‌اند. استفاده از اين سيستم‌ها علاوه بر صرفه‌جويي در مصرف منابع و نيروي انساني، كيفيتي مثال زدني و كاربري‌هايي غير قابل جايگزين به ارمغان آورده است. استفاده‌ي گسترده از دوربين‌هاي مدار بسته توسط تمامي دولت‌ا در سراسر جهان و همچنين در انواع ساختمان‌هاي تجاري و مسكوني، گواهي بر اين مسئله است. به همين دليل انواع متنوعي از دوربين مدار بسته با قابليت‌هاي مختلف به وجود آمده است. دوربين‌هاي بدون سيم، تحت شبكه، ديد در شب، حساس به حركت، حرارت‌سنج و ضد رطوبت از جمله امكاناتي است كه براي رفع نياز خاص مشتريان ارائه مي‌شوند.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۲:۴۸ ] [ ريما ]

سئو فني يا تكنيكال سايت همانطور كه از اسم آن مشخص است هيچ ارتباطي با محتواي واقعي وب سايت و يا تبليغ وب سايت ندارد. هدف اصلي TECHNICAL SEO بهينه سازي زيرساخت هاي يك وب سايت است. كه اين بهينه سازي شامل بهينه‌سازي كدها، تگ هاي HTML، ساخت نقشه‌ي سايت، سرعت سايت، نشانه گذاري استاندارد و ديگر موارد مي‌باشد.

همانطور كه در سئو تجربه كاربري از اهميت بالايي برخوردار است، تجربه خزنده گوگل نيز هنگام خزش ارزش بالايي دارد. اولين قدم در راستاي سئو فني توجه به ساختار صفحه و المان‌هاي استفاده شده در كدنويسي و پياده سازي آن مي‌باشد.

 

چك ليست ۸ مرحله اي سئو تكنيكال

 

۱. بهينه سازي و بهبود سرعت صفحات سايت

يكي از سيگنال‌هاي رتبه بندي شناخته شده، سرعت وب سايت است. گوگل در همه توصيه‌ها و مطالعات سئو اهميت سرعت را ذكر مي كند، و تأكيد مي كند كه وب سايت هاي سريعتر بهتر از وب سايت هاي كندتر عمل مي‌كنند.
۴۰٪ از افراد اگر بارگذاري يك صفحه بيش از سه ثانيه طول بكشد، صفحه وب را ترك مي‌كنند. اين كاربران سيگنال‌هاي منفي افزايشي را در مورد كيفيت سايت شما به موتورهاي جستجو ارسال مي‌كنند، و اين باعث مي‌شود كه رتبه بندي آن در صفحات نتايج دشوار باشد.

ابزارهاي مناسب براي تست سرعت سايت

سرعت صفحه يك سيگنال مستقيم با رتبه بندي سايت را داراست. همانطور كه گوگل در سال ۲۰۱۰ تأييد كرده است، رفع سرعت كند يك سايت بايد در پروژه هاي فني جستجوگر اولويت داشته باشد. بهينه سازي سرعت وب سايت به شما كمك مي‌كند تا رقباي كسب و كار خود را كنار زده و رتبه بهتر و بالاتري نسبت به آن‌ها از گوگل دريافت كنيد.
بنابراين با استفاده از ابزارهاي رايگان موجود در اينترنت نه تنها سرعت وب‌سايت خود را مي‌سنجيد، بلكه پيشنهاداتي را نيز در جهت بهبود عملكرد سايت خود دريافت مي‌كنيد. از جمله اين وب سايت‌ها مي‌توان به GtMetrix ، PageSpeed Insights و Pingdom اشاره كرد.
gtmetrix

افزايش سرعت لود صفحات

به طور كلي، كارهايي كه مي‌توانيد براي سريعتر بارگذاري وب سايت خود انجام دهيد ، به شرح زير است:

  • از سرور با سرعت مناسب استفاده كنيد.
  • درخواست‌هاي http را به حداقل برسانيد.(از افزونه ها و كدهاي اسكريپت كمتر استفاده كنيد). بنا به گفته ياهو ۸۰٪ از زمان بارگيري يك صفحه صرف بارگيري چيزهايي مانند استايل‌ها و اسكريپت‌ها مي‌شود.
  • به جاي استفاده از چند فايل CSS يا استايل‌هاي خطي از يك فايل CSS استفاده كنيد. (كدي كه براي گفتن نحوه نمايش وب سايت به مرورگر استفاده مي شود)
  • سايز تصاوير را تا حد امكان كاهش دهيد. (بدون اينكه كيفيت عكس از دست برود)
  • كدهاي نهايي صفحات را فشرده كنيد.(با استفاده از ابزاري به نام GZIP)
  • از ابزار كش روي سايت خود استفاده كنيد.
  • و …

۲.بهينه سازي معماري يا ساختار يك وب‌سايت

معماري سايت به نحوه ساختاردهي اطلاعات در وب سايت اشاره دارد. به عنوان مثال، چگونگي ترتيب صفحات به دسته ها يا مسيري كه براي حركت بين بخش هاي سايت استفاده مي شود. ساختار وب سايت بر نحوه تجربه كاربران انساني و خزندگان موتور جستجو در سايت تأثير مي گذارد.
ساختار سايت منطقي براي خزندگان بهتر است زيرا به آنها امكان مي‌دهد وب سايت شما را به راحتي مرور و فهرست بندي كنند. به عنوان مثال اگر شما يك سايت تجارت الكترونيك داريد، صفحات محصول خود را به دسته بندي‌هاي مختلف تقسيم كنيد، سپس زير شاخه هاي آن را وارد نماييد. با اين كار به مديران سايت اجازه مي دهيد تا يك ساختار منطقي را حفظ كنند و صفحات جديد را در صورت لزوم به ساختار ايجاد شده اضافه نمايند.
سايت‌هاي با معماري بد احتمالاً داراي زير دامنه‌ها يا زيرشاخه‌هايي هستند كه ناخوشايند شده‌اند و همچنين صفحات بن بست. يك سايت خوب ساختار يافته از بودجه خزنده زيادي استفاده نمي كند و سريعتر در صفحات نتايج قرار مي‌گيرد.

۳.بهينه سازي سايت در موبايل (موبايل فرندلي يا AMP)

با توجه به تحقيقات انجام شده جهاني موبايل‌ها تقريبا نيمي از ترافيك وب در سراسر جهان را تشكيل مي‌دهند، كه در سال‌هاي آينده اين رقم رو به رشد خواهد بود. بطوري كه طبق پيش بيني انجام شده اريكسون تا سال ۲۰۲۲ ترافيك ايجاد شده توسط تلفن‌ها، ۱۰ برابر نسبت به سال ۲۰۱۶ افزايش خواهد يافت. بنابراين ريسپانسيو بودن صفحات باعث مي‌شود كاربر حين مراجعه به سايت، تجربه‌ي بهتري داشته باشد.
با طراحي ريسپانسيو، نحوه نمايش صفحات سايت را در سايزبندي هاي مختلف بهينه مي‌سازيد. با اين حال با توجه به سرعت نمايش پايين اطلاعات در حالت موبايل گوگل براي كاربران سرويس جديدي را با نام AMP يا Accelerated Mobile Pages معرفي كرد.

responsive design

AMP (⚡) يك استاندارد كدگذاري متن باز براي صفحات وب است. هدف AMP افزايش سرعت انتقال محتوا روي دستگاه‌هاي موبايل از طريق كدهاي خاص مي‌باشد. اگر بخواهيم كمي صادق باشيم، بيشتر عناصر استفاده شده در حالت دسكتاپ، براي نمايش در حالت موبايل ضروري نمي‌باشند، پس با حذف اين موارد صفحات سريع‌تر بارگذاري خواهند شد.
amp search results

۴.استفاده از مسير راهنما يا بردكرامب

منوي بردكرامب به صورت شفاف سلسله مراتب وب سايت و مكان فعلي كاربر را ارائه مي‌دهد. اين منو به كاربران امكان مي دهد به صفحه قبلي (معمولاً صفحه دسته) يا به صفحه اصلي يك وب سايت حركت كنند. در نتيجه استفاده از بردكرامب به موتورهاي جستجو مي‌گويد كه سايت شما چه ساختاري دارد و چطور تجربه خوبي براي كاربر فراهم مي‌كند.

۵.تغيير مسيرها را محدود كنيد (پيدا كردن لينك‌هاي شكسته، صفحات ۴۰۴)

ريدايركت هاي چندگانه بر سرعت بارگذاري صفحه شما تأثير مي گذارد. هرچه ريدايركت‌هاي بيشتري براي يك صفحه انجام شود، مدت انتظار كاربر را افزايش خواهد داد. به همين دليل هميشه بايد سعي كنيد تعداد تغيير مسيرها را كاهش دهيد.
ارور ۴۰۴ ، هنگامي كه مشكل “صفحه يافت نشد” وجود دارد، رخ مي‌دهد. كه نمي توان اين صفحات را ناديده گرفت، مطمئن شويد كه براي اين صفحات يك صفحه سفارشي درست كنيد. اين كار را به روشي كاربر پسند و طنزآميز انجام دهيد تا حداقل بازديدكنندگان خود را سرگرم كرده و آنها را به صفحه اصلي خود يا هر قسمت مهم و محبوب ديگر وب سايت خود هدايت كنيد.
پيوندهاي شكسته فقط از نظر سئو بد نيستند بلكه مي توانند به تجربه كاربر در سايت شما آسيب برسانند. شما نمي‌خواهيد كه هيچ يك از خوانندگان شما در “صفحه يافت نشد” فرود بيايند. اين فقط يك برداشت اول بد ايجاد كرده و كاربر ممكن است هرگز به سايت شما بازنگردد.

404 page design
چند سناريو وجود دارد كه منجر به خطاي ۴۰۴ مي‌شود. صفحه ايجاد شده حذف گرديده، آدرس صفحه وارد شده اشتباه باشد، آدرس صفحه تغيير پيدا كرده باشد. تمام اين سناريوها خواستار اجراي تغيير مسير دائمي ۳۰۱ هستند. اگر صفحه نمي تواند به هر منبع موجود يا مرتبط هدايت شود، يك صفحه خطاي ۴۰۴ سفارشي ايجاد كنيد كه بتواند شرايط به وجود آمده را كنترل كند.
به همين دليل بايد بطور مرتب پيوندهاي شكسته شده در سايت خود را بررسي كرده و آنها را هنگام ظاهر شدن در سايت خود برطرف كنيد.

۶.استفاده از نشانه گذاري‌هاي استاندارد Schema

استراكچر ديتا اطلاعاتي در مورد سايت يا صفحات خاص در سايت شماست كه به طور مرتب در يك پايگاه داده سازماندهي مي‌شوند. اين سازمان تجزيه و تحليل سريع داده‌ها را براي موتورهاي جستجو آسانتر مي‌كند. استفاده از استراكچر ديتا شانس رتبه بندي در SERP را بهبود مي‌بخشد، كه مي تواند منجر به افزايش نرخ كليك از طريق صفحات نتايج به سايت شما شود.
به زبان ساده ، استراكچر ديتا كدي‌ست كه مي‌توانيد به صفحات وب خود اضافه كنيد، كه اين كدها براي خزنده‌هاي موتور جستجو قابل مشاهده است و به آنها در درك زمينه محتوايي شما كمك مي‌كند. اين راهي براي توصيف داده‌هاي شما به موتورهاي جستجو به زباني‌ست كه آنها مي‌توانند درك كنند.

چگونه استراكچر ديتا با سئو فني در ارتباط است؟

اگرچه Structured Data مربوط به محتواي يك وب سايت است، اما بخشي از سئو فني است، زيرا بايد كدي را به وب سايت خود اضافه كنيد. معمولاً كدهاي استراكچر ديتا را يك بار به سايت اضافه مي‌كنيد و ديگر نيازي نيست كاري انجام دهيد.
به عنوان مثال ، در مورد بردكرامب، شما بايد يك بار كد استراكچر ديتا را پيكربندي كنيد و ديگر نيازي به اقدامات ديگر نيست. در مورد مقاله ها هم همينطور است هنگامي كه كد استراكچر ديتاي مقالات را به CMS اضافه مي‌كنيد، به طور خودكار براي محتواي جديد اعمال مي‌شود.

۷.امنيت سايت را ارتقا دهيد ( نصب SSL )

استفاده از سرورهايي كه براي اجراي پروتكل انتقال از Hypertext (HTTP) استفاده مي‌كنند، راهي سريع براي ارسال داده بوده‌اند، اما امن نبوده‌اند. بهتر است از پروتكل HTTPS استفاده كنيد، اين پروتكل اضافه شده (SSL) داده ها را رمزگذاري مي‌كند و با خيال راحت آن را به سراسر وب منتقل مي‌كند.

https protocol
گوگل HTTPS را به عنوان يك عامل رتبه بندي در سال ۲۰۱۴ معرفي كرد، و با اينكه تنها يك سيگنال ضعيف است، اما يك عمل خوب براي امنيت اطلاعات كاربران است. براساس گزارش GlobalSign ، ۸۴٪ از كاربران در صورت عدم اطمينان از سايت، سايت را ترك مي‌كنند.

نحوه بهبود امنيت سايت

اگر هنوز از HTTP غير ايمن استفاده مي‌كنيد، از طراح سايت خود بخواهيد كه در اسرع وقت سايت را به نسخ امن HTTPS تغيير دهند. براي اينكار بايد يك گواهي SSL خريداري كرده و ريدايركت ۳۰۱ را از صفحات HTTP به صفحات امن جديد تنظيم كنند. هركسي كه به پيوندها و لينك‌هاي قديمي شما وارد شود به طور خودكار به نسخه امن هدايت مي‌شود.

۸.مبارزه با صفحات Duplicate Content

SEO فني همچنين به خطاهاي وب سايت و نحوه جلوگيري از آنها اشاره دارد. محتواي تكراري يك موضوع جدي در سئو فني است كه مي تواند مشكلات زيادي را براي شما ايجاد كند.
براي ارائه پيش زمينه بيشتر، مي‌خواهم اولين به روزرساني الگوريتم پاندا را در سال ۲۰۱۱ يادآوري كنم. اولين به روزرساني پاندا محتواي با كيفيت پايين و مسائل مربوط به محتواي تكراري را هدف قرار داد. Google به طور مداوم كيفيت منابع موجود در وب را كنترل مي‌كند و نسبت به مجازات وب سايت‌هايي كه رعايت نمي‌كنند، دريغ نمي‌كند.
محتواي تكراري اغلب در سايت‌هاي فروشگاهي رخ مي‌دهد، آن هم به دليل وجود صفحات محصول تكراري كه تنها در يك المان با يكديگر تفاوت دارند. نگران نباشيد، راه حل رفع اين مشكل استفاده از تگ كنونيكال است. كه با اين تگ مي‌توانيد، صفحه‌ي اصلي را به گوگل معرفي نماييد و ديگر صفحات را مرتبط به آن صفحه معرفي نماييد.
محتواي كپي ايجاد شده باعث بروز آسيب جدي به وب‌سايت شما خواهد شد، بنابراين اهميت اين مسئله را جدي بگيريد. براي شناسايي هرگونه مشكل با استفاده از كنسول جستجوي Google ، وب سايت خود را هر چند وقت يكبار بررسي كنيد.

  1. https://www.pearltrees.com/fredriclarry21
  2. http://forums.qrecall.com/user/profile/127201.page
  3. https://www.minds.com/fredriclarry22/about
  4. https://www.goodreads.com/user/show/124193339-fredric-larry
  5. https://issuu.com/fredriclarry21
  6. https://myspace.com/fredric.larry
  7. https://sketchfab.com/FredricLarry21
  8. https://www.spreaker.com/user/fredriclarry22
  9. http://shaboxes.com/author/fredriclarry2/
 
 
 
 
 
 
 
 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۹:۴۷ ] [ ريما ]

توليد محتواي عالي


در توليد محتوا، خوب بودن به معناي متوسط بودن است. اگر مي‌خواهيد محتوايي عالي توليد كنيد، به 10 مورد زير توجه كنيد. آيا عاشق توليد محتواي خوب هستيد؟ اميدوارم اين‌طور نباشد. در عصر جديد، اين رويكرد براي توليد محتوا وحشتناك است.

چرا؟

  • واژه «خوب» آن‌قدر مبهم است كه هيچ فايده‌اي ندارد.
  • شما را به‌اشتباه مي‌اندازد.
  • خودتان نمي‌توانيد خوب بودن محتوا را تعيين كنيد، اين كار وظيفه خوانندگان است.

هركس كه مدتي در اين كار بوده مي‌داند كه فشردن دكمه انتشار محتوايي كه به نظر خودش خوب است، چقدر ترسناك است، زيرا ممكن است مورد هجمه خوانندگان قرار گيرد يا حتي آن را به‌كل ناديده بگيرند و سراغ مطالب مشابه بروند. امروزه، محتواي خوب فقط به اين خاطر شكست مي‌خورد كه دليل محكمي براي سر زدن به سايت و خواندن محتوايتان به مردم نمي‌دهيد. توليد محتواي «خوب» ديگر ارزشي ندارد. پس بايد به‌جاي آنچه توليد كنيد؟ براي يافتن پاسخ اين سوال ادامه مطلب را بخوانيد.

 

اگر همه محتواي خوب توليد كنند . . .

مدت‌هاي طولاني، توليدكنندگان محتوا و وبلاگ‌هاي سئو معتقد بودند توليد محتواي «خوب» بهترين روش براي بهبود جايگاهتان در نتايج موتورهاي جستجو است. اين توصيه مدت‌ها توصيه فوق‌العاده‌اي بود.

اگر سابقه استفاده از اينترنت را مرور كنيد، يادتان مي‌آيد كه زماني گوگل پر از محتواي كم‌حجم و بي‌كيفيت بود كه هدفي به‌جز كسب رتبه بهتر در نتايج جستجو نداشتند و ارزش واقعي به خوانندگان ارائه نمي‌كردند. حتي خود گوگل هم در بخش راهنماي توليد محتوا، چنين توصيه‌اي به سايت‌ها مي‌كرد.

بااين‌وجود، به لطف تلاش‌هاي گوگل در مجازات محتواي بد و تشويق محتواي خوب، محتواي خوب ديگر كمياب نيست. به‌علاوه، همه فهميده‌اند كه توليد محتواي باكيفيت و مشتري‌مدار نتيجه بهتري در طولاني‌مدت دارد. بااين‌حال، اين موضوع در سال 2020 مشكل بزرگي براي توليدكنندگان محتوا ايجاد كرده است.

بر اساس آمار سايت وورلدوميتِرز، در يك روز بيش از 800 هزار پست وبلاگي منتشر مي‌شود (مي‌توانيد آمار مربوط به خودتان را در سايت ticker ببينيد) كه قطعا همه آن‌ها خوب نيستند؛ اما حتي اگر يك‌چهارم آن‌ها يعني 200 هزار پست هم خوب باشند، به اين معني است كه محتواي شما در دريايي عظيم از محتواهاي خوب غرق مي‌شود. به‌عبارت‌ديگر، خوب بودن در عصر حاضر معادل با متوسط بودن است و هيچ‌كس فقط با متوسط ​​بودن به مزيت رقابتي نمي‌رسد. پس، در چنين شرايطي بايد چه ‌كنيد؟

پاسخ واضح است: به محتواي عالي نياز داريد.

محتواي عالي‌ فقط پست‌هاي وبلاگي جذاب‌تر و خوش‌فكرتر نيست. الان سال 2020 است و دقيقا مي‌دانيم كه گوگل و خوانندگان از ما چه مي‌خواهند. با انجام 10 روش زير از توليد محتواي خوب فراتر رويد و عالي شويد.

 

1. محتواي درست

در عصر اطلاعات غلط، بايد با ارائه اطلاعات درست برجسته شويد. شما ساعت‌ها يا روزها از وقتتان را صرف تهيه يك مقاله مي‌كنيد، اما اگر اين پست به دليل انتشار اطلاعات نادرست در رسانه‌هاي اجتماعي معروف شود، هيچ فايده‌اي برايتان ندارد. از آن بدتر، محتواي نادرست اعتبار شما در صنعت را از بين مي‌برد، به‌خصوص اگر رقبا متوجه آن شوند. پس چگونه تا حد ممكن محتواي درست ارائه كنيم؟ مي‌توانيد از دو روش آسان و معتبر زير استفاده كنيد:

  • حقايق و اطلاعاتي كه در دست داريد را بررسي كنيد. هميشه صحت اطلاعات، آمار، ادعاها يا نقل‌قول‌هايي كه در دسترس داريد را بررسي كنيد. دو سايت FactCheck و Snopes براي اين بررسي عالي هستند.
  • محتواي قديمي را دوباره بازبيني كنيد. فقط به اين دليل كه چيزي اكنون درست است، به اين معني نيست كه چند سال ديگر هم درست باشد. هر چيزي تغيير مي‌كند، پس محتوايتان را به‌روز كنيد.

 

2. محتواي جامع

گوگل و خوانندگان محتواي جامع را دوست دارند؛ يعني محتوايي كه به همه سوال‌هايشان (حتي سوال‌هايي كه خودشان هم نمي‌دانند) پاسخ ‌دهد. بر اساس آمار سايت هاب‌اسپات، پست ايده‌آل براي سئو بين 2100 تا 2400 كلمه است و خواندن آن براي يك فرد بزرگ‌سال، ​​حدود 7 تا 8 دقيقه طول مي‌كشد.

تحقيق ما هم نشان داد كه محتوايي با طول 1000 تا 2000 كلمه بهترين است، ‌زيرا محتواي جامع به معني محتواي طولاني نيست. تلاش براي افزايش طول محتوا، روشي اشتباه براي كسب برتري نسبت به رقبا است.

مردم دنبال تعداد كلمات نيستند؛ مثلا نمي‌خواهند قبل از خواندن دستور پخت يك غذا، سرگذشت سگ محبوب رئيس برادرزاده‌ي بهترين دوست مادربزرگتان را بخوانند. اجازه دهيد خود محتوا طول و تعداد كلماتش را مشخص كند.

 

3. محتواي معتبر

آيا محتواي تخصصي، معتبر و قابل‌اعتماد ارائه مي‌دهيد؟ اگر پاسخ مثبت است، گوگل و خوانندگان، آن را تشخيص مي‌دهند. مفهوم اي.اِي.تي يا تخصص، اعتبار و اعتمادسازي، 135 بار در دستورالعمل‌هاي كيفي جستجو در گوگل ذكرشده است.

براي كسب اعتبار بايد تخصص خود را در موضوع خاصي نشان دهيد. آيا در حوزه كاري خود، متخصص قابلي هستيد؟ يا اگر خودتان نويسنده محتوا نيستيد (اگر نويسنده نيستيد، حتما اين مسئوليت را به ديگران واگذار كنيد)، آيا توليدكننده محتوايتان كارشناس قابلي است؟

تخصصي و ارزشمند بودن محتوا و نويسنده آن، دو موردي است كه از نظر ارزياب‌هاي كيفيت دور نمي‌‌ماند، پس با ارائه اطلاعات ارزشمند اين كار را برايشان آسان كنيد. با چند روش مي‌توانيد مهارت نويسنده‌تان در يك حوزه را نشان دهيد. پيشنهاد مي‌كنم براي توليدكنندگان محتواي شركت يك صفحه بيوگرافي نويسندگان ايجاد كنيد كه شامل موارد زير است:

  • تصوير نويسنده
  • لينك دسترسي به او در رسانه‌هاي اجتماعي
  • اشاره به جوايز و موفقيت‌هاي او
  • اشاره به حوزه‌هاي تخصصي فعاليت و سوابق و تجربيات او

 

4. محتواي جذاب

يك صفت ديگر هم زياد مورداستفاده قرار مي‌گيرد: جذاب. در دنياي نوشتار آنلاين، واژه جذاب فقط به معني گيرا و بامزه نيست. بعضي استادان نگارش توصيه مي‌كنند شيوه خاصي براي نوشتن داشته باشيد، اما واقعيت اين است كه وقتي صحبت از توليد محتوا به ميان مي‌آيد، جذابيت تعريف ديگري پيدا مي‌كند:

10 راه آسان براي افزايش اعتبار كسب‌وكار شما در شبكه‌هاي اجتماعي

محتواي جذاب محتوايي است كه باعث شود خوانندگان بي‌چون‌وچرا مطابق اطلاعات آن عمل كنند؛ مثلا آن را در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذارند، از فروشگاه فيزيكي شما بازديد كنند يا در سايتتان عضو شوند. جذابيت محتوا بيشتر وابسته به نكات فني است تا نكات نگارشي. براي جذاب كردن محتوا موارد زير را انجام دهيد:

  • استفاده از عنوان. عنوان‌‌ها محتوا را بر اساس موضوع به قسمت‌هاي مختلف تقسيم مي‌كنند و خواندن آن‌ آسان‌تر مي‌شود.
  • انتقال اطلاعات با تصاوير. من اين روش را براي نشان دادن مفاهيم يا بيان آمار دوست دارم. هيچ‌كس دوست ندارد فهرستي طولاني از اعداد را بخواند، اما اينفوگرافيك‌ها واقعا جذاب هستند.
  • كوتاه و ساده كردن متن. از جمله‌هاي كوتاه، پاراگراف‌هاي كوتاه و توضيحات كوتاه استفاده كنيد كه مستقيم به موضوع اصلي اشاره مي‌كنند.
  • استفاده از نكات موردي. كاربرها مي‌توانند براي درك كليت موضوع فقط اين نكات موردي را بخوانند يا كل مطلب را مطالعه كنند.
  • كاهش موانع براي رفتن به مرحله بعد. درخواست خود از مشتري را شفاف اعلام كنيد. دكمه دسترسي خوانندگان به صفحاتتان در شبكه‌هاي اجتماعي را برجسته كنيد و كادر عضويت در سايتتان را در همان صفحه قرار دهيد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته   هايك ويژن   نمايندگي هايك ويژن   شركت هايك ويژن     

       

5. محتواي آموزنده

خوانندگان براي كسب اطلاعات سراغ شما مي‌آيند، پس اين اطلاعات را در اختيارشان قرار دهيد! هر محتوايي كه توليد مي‌كنيد بايد چيزي به آن‌ها بياموزد. با رعايت موارد زير محتوايتان را تا حد ممكن آموزنده كنيد:

  • يك عنوان خاص و توصيفي بنويسيد كه به خوانندگان بگويد دقيقا قرار است چه چيزي از آن محتوا دريافت ‌كنند.
  • اول پاسخي كه مي‌خواهند را در اختيارشان قرار دهيد و بعد سراغ جزئيات برويد.
  • به سوالشان مستقيم پاسخ دهيد و موضوع را نپيچانيد.

 

6. محتواي اختصاصي

بعضي‌اوقات، محتواي كوتاه و دقيق بهترين محتوا است؛ يعني خواننده سوال مشخصي دارد و پاسخ مشخصي مي‌خواهد. به‌اين‌ترتيب، اگر بتوانيد پاسخي دقيق‌تر از رقبا به او ارائه دهيد، محتوايتان رتبه بهتري در نتايج موتورهاي جستجو پيدا مي‌‌كند. محتواهايي كه بهتر است به‌جاي طولاني بودن، كاملا اختصاصي باشند، عبارت‌اند از:

  • سوالات متداول (FAQ)
  • آموزش‌ها يا مقالات مربوط به «روش انجام كارها»
  • صفحات فرود
  • صفحات معرفي محصول
  • راهنماي سايت (نقشه‌هاي سايت، اطلاعات تماس سايت و غيره).

 

7. محتواي منحصربه‌فرد

تقليد باعث برتري شما نسبت به رقبا نمي‌شود؛ حتي مي‌تواند به شما آسيب برساند، به‌خصوص اگر تلاشتان براي تقليد موفقيت‌آميز نباشد. پس، محتواي منحصربه‌فرد توليد كنيد. اگر اين كار برايتان سخت است:

  • به برندتان رجوع كنيد. لحن، شيوه و ديدگاه منحصربه‌فرد شما چيست؟
  • ويژگي برجسته خودتان را مشخص كنيد. چه چيزي ارائه مي‌دهيد كه رقبا ارائه نمي‌دهند؟
  • خودتان درباره آن موضوع تحقيق كنيد. با توجه به تجربه‌هايي كه در صنعت خود داريد، مي‌توانيد چه ديدگاه جديدي ارائه دهيد؟

 

8. محتواي مفيد

گوگل كلمه «مفيد» را دوست دارد. اين شركت در بيانيه ماموريت خود، چهار بار از اين واژه استفاده كرده است. براي توليد محتواي مفيد، به كاربردهاي آن فكر كنيد. هميشه بايد به اين سوال پاسخ دهيد كه «اين محتوا در دستيابي به چه هدفي كمك مي‌كند؟» اگر نمي‌توانيد به اين سوال پاسخ دهيد، اصلا نبايد آن محتوا را توليد كنيد.

 

9. محتواي ارزشمند

محتواي ارزشمند هسته اصلي بازاريابي محتوا است. وظيفه شما ارائه محتوايي است كه زندگي خوانندگان را غني‌تر ‌كند، بدون اينكه مجبور به پرداخت چيزي در ازاي آن باشند. با توليد محتواي ارزشمند از نظر خوانندگان، به آن‌ها نشان مي‌دهيد كه به خودشان و خوشحالي‌شان اهميت مي‌دهيد. محتواي ارزشمند شكل‌هاي مختلفي دارد. دركل، محتوايي ارزشمند است كه:

  • مشكلي را حل كند (نه‌فقط فايده محصول شما براي حل آن مشكل را تبليغ كند).
  • مهارتي را به خواننده بياموزد.
  • در وقت يا هزينه خواننده صرفه‌جويي كند.
  • دانش يا بينشي به خواننده بدهد.
  • منابعي در اختيار خواننده بگذارد.

هميشه از خود بپرسيد: اين محتوا چگونه زندگي خوانندگان را بهتر مي‌كند؟ اگر نمي‌توانيد به اين سوال پاسخ دهيد، دوباره به همه موارد فكر كنيد و راهي براي ارزشمند كردن محتوا پيدا كنيد.

 

10. محتواي باكيفيت

اگر همه 9 مورد بالا را انجام داده باشيد، به مورد آخر يعني محتواي باكيفيت مي‌رسيد. اما اول بياييد تعريف گوگل از واژه «باكيفيت» را بررسي كنيم. وقتي صحبت از كيفيت مي‌شود، گوگل چيزي فراتر از نوشته‌هاي صفحه‌تان را بررسي مي‌كند. اين موتور جستجو، طراحي و جنبه‌هاي فني سايت شما را هم در نظر مي‌گيرد. همچنين مي‌خواهد مطمئن شود:

  • اطلاعاتي كه بازديدكنندگان سايتتان در جستجوي آن هستند، به‌وضوح در سايت، به‌خصوص در صفحه خانه نمايش داده شده باشد.
  • سايت‌هاي ديگر به سايت شما لينك داده باشند.
  • سايتتان در دسترس باشد، ساختار لينك‌دهي منطقي داشته باشد و با موبايل هم قابل بازديد باشد.
  • تصويرهايتان متن توضيحي (alt) هم داشته باشد.
  • محتواي هر صفحه سايت منحصربه‌فرد باشد، نه اينكه‌ يك مطلب را در همه صفحات كپي‌پيست كرده باشيد.

 

 بيشتر بخوانيد:    كابل‌ كشي شبكه      دوربين مداربسته شناسايي چهره       دوربين حرارتي


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۹:۱۷ ] [ ريما ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب