بازاريابي ديجيتال / تجارت الكترونيك
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
چت باکس
آمار
امروز : 6
دیروز : 6
افراد آنلاین : 1
همه : 786

دوربين مداربسته شيراز يكي از خدمات شركت مهر تجارت براي هموطنان عزيز ساكن در شهر شيراز است. شيراز بزرگترين كلان شهر جنوب ايران به حساب مي آيد كه به عنوان مركز صنعتي، تفريحي و توريستي استان هاي جنوبي شناخته شده است. همين موضوع باعث شده است كه ارگان هاي مختلف خدماتي و اداري در بخش هاي مختلف صنعت، پزشكي، بانك ها و .. در اين شهر به شدت گسترش يابد. شهر شيراز از قدمتي چند هزار ساله برخوردار است و از نظر تاريخي پايتخت اولين امپراطوري جهان ( هخامنشيان) نيز به حساب مي آيد، شهروندان شيراز امروز نيز از تمدن كهن خود چراغ راهي ساخته اند تا بتوانند در قرن بيست و يكم همراه با تكنولوژي هاي روز دنيا يك شهر مدرن و زيبا براي زندگي بهتر و با كيفيت همه ساكنين اين شهر ايجاد كنند.

همان طور كه در بالا اشاره كرديم با گسترش اماكن عمومي و دولتي در هر شهر نياز به سيستم هاي نظارت تصويري و نصب دوربين هاي مداربسته به يك ضرورت اجتناب ناپذير تبديل مي شود. شيراز نيز از اين قاعده مستثني نبوده و در سالهاي گذشته شاهد گسترش نصب سيستم هاي نظارتي و دوربين هاي مداربسته در اماكن مختلف شهر شيراز بوده ايم.

در اين مقاله برند ها و تكنولوژي هاي مختلفي كه در صنعت دوربين هاي مداربسته حفاظتي در شيراز مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفي كنيم. همچنين براي خريد دوربين هاي مداربسته در انواع مختلف به صفحه فروشگاه هايك ويژن ما مراجعه كنيد.

دوربين مدار بسته هايك ويژن

هايك ويژن برندي مطرح در سطح جهاني در زمينه دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي حفاظتي است كه در سال 2001 يك فعاليت خود را به شكل محدودي در كشور چين آغاز كرد اما به دليل پتانسيل هاي جمعيتي و توليدي كشور چين به سرعت ميزان توليدات و كيفيت محصولات اين شركت رشد چشمگيري را تجربه كرد. اين شركت، امروز يكي ازشركت هاي معتبر در زمينه توليد تجهيزات حفاظتي در دنيا به حساب مي آيد و محصولات آن به بيش از 80 كشور دنيا صادر مي شود.

از نظر تكنولوژي هاي استفاده شده براي توليد دوربين مداربسته، شركت هايك ويژن يك از بهترين توليدكنندگان دوربين مدار بسته و سيستم هاي امنيتي با تكنولوژي HD-TVI در جهان است.  كيفيت بالا به همراه قيمت اندك از مهمترين استراتژي هاي اين شركت براي نفوذ در بازار جهاني بوده و هست . به عبارتي دقيق تر اگر چه اين شركت در سالهاي اوليه فعاليت خود با مشكلات عدم كيفيت لازم محصولات روبرو بود اما در نزديك به دو دهه فعاليت اين شركت توانسته است علاوه بر اينكه خود را به استاندارد هاي توليدي در سطح جهاني برساند، قيمت محصولات خود را نيز نسبت به رقباي خود كاهش دهد و در نتيجه امروز هر مدل دوربين مداربسته را با كيفيت بالا و قيمت مناسب مي تواند با نام برند هايك ويژن در بازار تهيه كنيد.

گفتيم كه كيفيت بالا و قيمت مناسب دو ركن اساسي محصولات هايك ويژن است اما اين تنها ويژگي شركت هايك ويژن نيست. استفاده از نوآوريهاي خلاقانه براي تعيين مسير آينده صنعت دوربين هاي مداربسته از ديگر موضوعاتي است كه اين شركت در سالهاي اخير به آن توجه ويژه داشته است. براي مثال هوشمندسازي دوربين هاي مدار بسته يكي از اين موارد است. قابليت هايي نظير Line crossing و Intrusion Detection كه براي جلوگيري از ورود افراد به مناطقي خاص استفاده مي شود، تكنولوژي People Counting كه براي اطلاع از آمار ورود افراد به يك مكان مناسب است، استفاده از تكنولوژي Darkfighter براي امكان مشاهده تصاوير با كيفيت در شب، استفاده از قابليت Heat Map براي به دست آوردن اطلاعاتي در مورد تمركز جمعيت در يك مكان، تكنولوژي قابليت تعقيب هوشمند يا Smart Tracking براي رديابي سوژه ها و … از جمله ابداعات و نوآوري هاييست كه اين برند چيني در سالهاي اخير به بازار ارائه كرده است. هايك ويژن به عنوان يك برند بين المللي در ايران بسيار مورد استقبال قرار گرفته است در شهر شيراز نيز وقتي صحبت از دوربين مداربسته شيراز مي شود يكي از برندهاي پركاربرد در اين شهر را برند دوربين مداربسته هايك ويژن تشكيل مي دهد.

 

از سوي ديگر ابداعات جديد اين شركت هيچ گاه باعث افزايش هزينه هاي سرسام آور و تحميل قيمت هاي هنگفت به مشتريان نشده است، براي مثلا هايك ويژن توانسته است با توليد تراشه هاي اختصاصي و استفاده از تكنولوژي هيبريدي هزينه هاي مشتريان را در استفاده از نوآوري هاي جديد در دوربين هاي مداربسته را كاهش دهد.

بگذاريد جمع بندي دقيق تري از برند هايك ويژن به صورت خلاصه داشته باشيم::

 

1- در محصولات هايك ويژن از تراشه هاي الكترونيكي فوق پيشرفته  شركت آمريكايي Ambrella استفاده شده است.

2-كاهش قيمت تمام شده محصولات نسبت به ديگر برندها

3-استفاده از تكنولوژي هيبريدي (به كمك تكنولوژي هيبريدي آن دسته از مشتريان كه زيرساخت سيستم آنالوگ دارند مي توانند در صورت تمايل از دوربين هاي IP استفاده كرده و از قابليت دوربين تحت شبكه بهره مند شوند.)

4-افزايش قابليت ديد در شب دوربين هاي مدار بسته با همكاري شركت آلماني Osram و استفاده از تكنولوژي Exir

5-استفاده از لنزهاي منحصر بفرد اولسن در دوربين ها كه يكي از سه توليد كننده برتر لنزهاي اپتيكال در سطح جهاني است.

6-استفاده از كابل هاي POC براي انتقال جريان الكتريكي و اطلاعات تصاوير بر روي يك كابل واحد كه تا 1200 متر برد دارد.

7-قابليت تشخيص چهره كه در بعضي از مدل ها با تكنولوژي هوش مصنوعي ادغام شده و سبب افزايش بازدهي تشخيص چهره شده است.

8-هوشمند سازي دوربين ها  با استفاده از تكنولوژي هاي crossing, Intrusion Detection People Counting,  Darkfighter , Heat map , Smart Tracking

دوربين مداربسته داهوا

شركت داهوا يكي ديگر از برندهاي معتبر در سطح جهان است كه سهم قابل توجهي از بازار دوربين هاي مداربسته و ديگر تجهيزات حفاظتي را به خود اختصاص داده است.  به نظر بسياري از كارشناسان حوزه دوربين هاي مداربسته شركت داهوا يكي از بهترين و پرقدرت ترين توليد كنندگان دوربين مداربسته در جهان به حساب مي آيد. اين شركت فعاليت خود را از سال 2002 آغاز كرده است و امروز سهم قابل توجهي از بازار اروپا، آمريكا و آسيا را به خود اختصاص داده است. در خصوص نصب دوربين مداربسته شيراز نيز مي توان گفت كه برند داهوا يكي از پر استفاده ترين برند ها در شهر شيراز به حساب مي آيد.
استفاده از فناوري ها و تكنولوژي هاي روز دنيا در شركت داهوا باعث شده است است كه اين شركت يكي پيشتازان صنعت نظارت تصويري هم در بخش سخت افزار و هم در بخش هاي نرم افزاري به حساب آيد. براي اثبات اين ادعا كافيست كه به اين اعداد و ارقام در شركت داهوا توجه كنيد.

در حال حاضر شركت داهوا داراي چهار مؤسسه تحقيقاتي با عناوين مؤسسه فناوري پيشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud  است كه دراين موسسات بيش از ۶۰۰۰ مهندس و كارشناس فني تحقيق و توسعه بر روي فناوري‌هاي روز در هوش مصنوعي ،IoT ، Cloud services، ويدئو، امنيت سايبري و ديگر فناوري‌ها فعاليت مي كنند.

اين شركت توانسته است تا سال 2019  بيش از 900 اختراع را به ثبت برساند. طبق گزارش IHS  در سال ۲۰۱۵، شركت داهوا رتبه دوم دنيا در داشتن بيشترين سهم از بازار  نظارت تصويري را از آن خود كرده بود اين رقم در سال 2019 به رتبه يك نزديك تر شده است و پيش بيني مي شود تا سال 2025 داهوا بيشتري سهم بازار را ازآن خود كرده باشد.

در عين حال، داهوا نخستين شركت امنيتي چيني است كه استاندارد فناوري جهاني HDCVI را اجرا مي كند. استاندارد. HDCVI يك فناوري انتقال تصوير با وضوح بالا(HD) از طريق كابل كواكسيال است كه امكان انتقال تصاوير HD را با برد طولاني و با هزينه كم فراهم مي‌كند.

تكنولوژي HDCVI  سيگنال ويدئويي را تعديل كرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازي تربيعي انتقال مي‌دهد. اين فناوري از تداخل CVBS جلوگيري كرده و سيگنال ميزان روشنايي را به‌طور كامل از سيگنال ميزان رنگ جدا كرده و از اين طريق كيفيت ويديو را بهبود مي‌بخشد. نكته مهم در خصوص اين فناوري اين است كه  شركت داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتياز اختراع فناوري HDCVI، اين فناوري را به عنوان يك استاندارد جهاني آزاد معرفي نموده، و هر شخص ثالثي از جمله توليدكنندگان رقيب نيز به اين فناوري دسترسي دارند.
در حال حاضر شركت داهوا انواع مختلفي از دوربين هاي مداربسته با تكنولوژي HDCVI، دوربين هاي مداربسته چرخشي و حرارتي، دوربين مداربسته IP، دوربين هاي مدار بسته لامپي، دستگاه هاي DVR، NVR، XVR، لوازم جانبي، انواع دزدگيرهاي اماكن با قابليت يكپارچگي با سيستم هاي ديگر، آيفون هاي تصويري و بي سيم، توليد و به بازار مصرف عرضه مي كند.
خانه هاي هوشمند يكي ديگر از ابداعاتي است كه توسط اين شركت با ارائه پكيجي از توليدات آن شركت با قابليت برنامه ريزي به مشتريان عرضه شده است. همچنين جهت حفاظت از محيط هاي بزرگ و گشت زني در مناطق نيز اقدام به توليد بهپاد كرده است.

در بالا به دو غول تكنولوژي دوربين هاي مداربسته و تجهيزات حفاظتي اشاره كرديم و از توليدات مختلف اين دو شركت چيني كه بخش بزرگي از بازار ايران را نيز تحت سيطره خود دارند نيز صحبت كرديم. در ادامه اين مقاله مي خواهيم به دو نوع دوربين مداربسته و يا بهتر است بگوييم دو تكنولوژي پر كاربرد دوربين هاي مداربسته كه در ايران بسيار مورد توجه قرار گرفته است صحبت كنيم. دوربين هاي مداربسته وايرلس و تكنولوژي AHD در دوربين هاي مداربسته.

دوربين هاي مدار بسته وايرلس

قيمت مناسب دوربين هاي مداربسته وايرلس به دليل عدم نياز اين دوربين ها به سيم كشي و نصب آسان آنها است. همين موضوع باعث شده است كه دوربين مدار بسته وايرلس براي منازل و فروشگاه ها به شدت بصرفه باشد و از محبوبيت ويژه اي در ميان عموم مردم برخوردار شود.

اتصال اين دوربين ها به گيرنده تصاوير همانطور كه گفتيم بصورت بيسيم انجام مي شود. همين موضوع باعث مي شود كه نصب اين دوربين ها زيرساخت هاي سيم كشي لازم نداشته باشد و آسيبي به نماي ساختمان ها نيز وارد نشود.
دوربين هاي مداربسته وايرلس يا بي سيم به دو گروه تقسيم مي شوند:
1- دوربين هاي مداربسته اي كه جهت انتقال تصوير بر روي گوشي توسط امواج واي فاي (WIFI) به مودم متصل مي گردند. اين دوربين هاي مداربسته براي ضبط تصاوير نيازي به DVR مجزا نداشته و تصاوير در حافظه اي كه درون دوربين تعبيه شده است ضبط مي گردد. اين دوربين هاي مدار بسته در بازار به دوربين هاي مداربسته واي فاي معروف مي باشند.
2- دوربين هاي مداربسته اي كه جهت اتصال دوربين به DVR نياز به سيم كشي نداشته و بصورت بي سيم يا وايرلس به دي وي آر متصل مي شوند. اين دوربين هاي مداربسته در بازار به دوربين هاي مداربسته وايرلس معروف مي باشند.

تكنولوژي AHD در دوربين هاي مداربسته

AHD يا Analog High Definition  تكنولوژي انتقال تصوير بر بستر كابلهاي كواكسيال تا فاصله 500 متر مي باشد.اين تكنولوژي تا حد زيادي قادر به كاهش نويز رنگ و توليد تصوير بهتر در مقايسه با دستگاههاي آنالوگ قديمي است.
دوربين هاي مدار بسته با تكنولوژي AHD همان دوربين هاي مداربسته آنالوگ هستند با تصاوير بهينه شده كه بهبود بسيار زيادي در كيفيت تصوير ايجاد شده لذا امكان توليد تصاوير با كيفيت 2 مگاپيكسل يا همان 1080p  فراهم شده است.
دوربين هاي مدار بسته AHD انواع مختلفي دارند. مدل هاي دام، بالت، بند انگشتي كه كيفيت تصاوير، جنس بدنه و برد ديد در شب متفاوتي دارند و شما مي توانيد آن ها را در مدل هاي مختلف دوربين مدار بسته نظير دوربين هاي  مداربسته اي كه در همين صفحه معرفي شده اند جستجو كنيد.
جهت نصب و راه اندازي دوربين مداربسته AHD به دوربين هاي مدار بسته اي اچ دي (AHD) و دستگاه ضبط كننده يا دي وي آر (DVR) نياز مي باشد.

نكته پاياني

شركت شبكه گستر مهر تجارت، ارائه دهنده راهكارهاي حفاظتي و سيستم هاي امنيتي.

حوزه فعاليت شركت مهر تجارت دوربين مداربسته، سيستم هاي حفاظت تصويري، سيستم هاي آلارم، حفاظت فيزيكي، شبكه هاي كامپيوتري و سيستم هاي يكپارچه حفاظتي مي باشد.  از جمله خدمات مهر تجارت مي توان به مشاوره و طراحي سيستم، طراحي مناقصات، تامين كالا و خدمات، پياده سازي و نصب تجهيزات، گارانتي كالا و قطعات، تعمير و پشتيباني سيستم، آموزش و بهينه سازي سيستم هاي موجود اشاره نمود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۲:۴۶ ] [ ريما ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب